آیا می‌توان در بخش‌های مختلف خانه از دکوراسیون‌های مختلف استفاده کرد؟

آیا می‌توان در بخش‌های مختلف خانه از دکوراسیون‌های مختلف استفاده کرد؟

زمان تقریبی مطالعه: 8 دقیقه

طراحی منزل قوانین خاصی ندارد؛ با این حال اگر ما بخواهیم محیطی که در آن زندگی می‌کنیم را دکوراسیون و چیدمان کنیم، حتماً باید یکسری اصول و قواعد را در نظر بگیریم.

 

امروزه چندین روش و سبک برای دکوراسیون خانه‌ها وجود دارد که لازم است در مورد هریک از آن‌ها، باید و نبایدهای اصول طراحی را بدانیم تا پس از مدتی از فرم خانه یا انتخاب جزئیات آن در بخش‌های مختلف پشیمان نشویم.

 

آنچه در این مطلب از ناروَن دکوراسیون قصد داریم به آن بپردازیم، اجرای دکوراسیون‌های گوناگون در بخش‌های مختلف خانه و بحث در خصوص درست یا غلط بودن این نوع طراحی دکوراسیون است.

 

هماهنگی عناصر در بخش‌های گوناگون منزل

امروزه به روش‌های مختلفی می‌توان چیدمان خانه را انجام داد. وقتی برای اولین بار وارد خانه‌ای می‌شوید، وسایلی مثل مبلمان، فرش‌ها، لوستر، کابینت‌ها و … توجه شما را به خود جلب می‌کنند. اگر این وسایل زیبا و خاص باشند و چیدمان آن‌ها کاملا اصولی و هماهنگ انجام شده باشد، حتماً به خود می گویید که سلیقه صاحب خانه عالیست و خانه زیبایی دارد. حال اگر این وسایل زیبا و لوکس باشند، اما چیدمان آن‌ها کاملا نامنظم و بی‌ربط نسبت به هم صورت بگیرد، مطمئنا جواب شما منفی خواهد بود. در این مواقع می‌گویم وسایل خانه زیبا هستند؛ اما چون هیچ‌گونه هماهنگی با یکدیگر ندارند، نتیجه کار آن طور که باید، نشده است.

 

اولین قدم، انتخاب سبک دکوراسیون داخلی

شما پیش از هر کاری باید سبک خانه خود را انتخاب کنید. لازمه این کار هم این است که با انواع سبک‌های طراحی مرسوم، آشنایی کامل داشته باشید. انتخاب سبک، امری کاملا سلیقه‌ای است که به انتخاب و نظر شما بستگی دارد. پس تصمیم بگیرید که چه نوع چیدمانی را برای محیط زندگی خود در ذهن دارید. این تصمیم‌گیری، عامل تعیین‌کننده برای قدم‌های بعدی شما‌ است.

سالن پذیرایی، آشپزخانه و اتاق‌ها می‌توانند سنتی، مدرن یا رسمی چیده شوند. از لحاظ بصری و طبع رنگی نیز می‌توانند گرم یا سرد باشند. در هر حال، خانه رویایی‌تان را در ذهن تصور کنید تا بتوانید چیدمانی که مورد پسندتان است را در مورد آن اجرا نمایید. فقط این موضوع را در نظر داشته باشید که بعد از انتخاب یک دکوراسیون خاص برای منزل، همه قسمت‌های خانه مثل پذیرایی، اتاق خواب، آشپزخانه و سرویس‌های بهداشتی هم همان سبک را داشته باشند. در غیر این صورت، همان نتیجه منفی که در ابتدای نوشتار در مورد آن صحبت کردیم پیش خواهد آمد؛ یعنی ممکن است در قسمت‌های مختلف خانه از وسایل زیبایی استفاده کرده باشید؛ اما به دلیل عدم هماهنگی این وسایل با یکدیگر، نتیجه‌ای که انتظارش را دارید به دست نیاورید.

 

 

 

چند نمونه از سبک‌های پرطرفدار و اهمیت هماهنگی آن‌ها در بخش‌های گوناگون منزل

سبک مدرن

در دهه‌های اخیر استفاده از سبک مدرن در طراحی خانه‌ها رواج زیادی پیدا کرده است و طرفداران بی‌شماری دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این سبک می‌توان به استفاده از خطوط ساده، بی‌آلایش و به دور از تجملات اشاره کرد.

 

سبک مدرن گزینه مناسبی برای آپارتمان‌ها و فضاهای کوچک است. چرا که با سادگی و احساس آرامشی که در فضا ایجاد می‌کند، نه تنها باعث می‌شود محیط خانه زیبا‌تر به نظر برسد، بلکه آن را بزرگ‌تر هم نشان می‌دهد. با این حال، طراحی دکوراسیون خانه به سبک مدرن نیازمند دانستن برخی نکات و اصول اولیه است که با آگاهی از آن‌ها می‌توانید بیشترین بهره را از زیبایی این سبک بگیرید.

 

یکی از این نکات استفاده از عناصر و جزئیات هماهنگ با یکدیگر در بخش‌های مختلف خانه است. به عنوان مثال، توصیه می‌شود اشیائی که در پذیرایی، آشپزخانه یا اتاق خواب استفاده می‌شوند، از نظر سبک بی‌شباهت به یکدیگر نباشند تا تصویر جالبی از آن‌ها در نمای کلی خانه ایجاد شود. هرگونه اشتباه در این مورد، باعث سردرگمی و به‌هم ریختگی اعصاب اعضای خانه خواهد شد و می‌تواند فضای گرم و صمیمی شما را به محیطی ناآرام و ناخوشایند تبدیل کند.

 

در یک آشپزخانه مدرن، کابینت‌ها طراحی ساده‌ای دارند و رنگ آن‌ها روشن و آرامش‌بخش است. متناسب بودن و همخوانی طرح و رنگ این نوع کابینت‌ها با دیگر عناصر آشپزخانه و همچنین مبلمان و وسایل پذیرایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به خصوص برای فضاهای باز که آشپزخانه به نشیمن متصل است، می‌توان رنگ و سبک دکوراسیون این دو محیط را به گونه‌ای انتخاب کرد تا تعادل و هارمونی متناسبی بین آن‌ها ایجاد شود.

 

در کل اگر سبک مدرن را برای خانه خود انتخاب کرده‌اید، لازم است ابزار و وسایل نقاط مختلف خانه مثل پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و سرویس‌های بهداشتی نیز مطابق با این سبک انتخاب شوند. یعنی لوازمی مثل مبلمان، پرده‌ها، کابینت، تخت خواب و … هم به سبک مدرن باشند. توصیه می‌شود متناسب با رنگی که برای تم اصلی انتخاب کرده‌اید، لوازم خانه را تهیه کنید. بدین ترتیب یک چیدمان جذاب و کاربردی خواهید داشت که با ظاهر خلوت و زیبا، دیدنی‌تر هم خواهد شد.

 

سبک دکوراسیون مینیمال

یکی از پرطرفدارترین سبک‌های دکوراسیون سبک مینیمال است. این سبک تا حدودی به چیدمان مدرن شباهت دارد و ساده شده آن تلقی می‌شود. در دکوراسیون مینیمال از شلوغی و زرق و برق خبری نیست و مبلمان طراحی بسیار ساده‌ای دارند. در این سبک از خطوط بسیار صاف استفاده می‌شود و همه چیز حالت ساده و پایه دارد. اگر مایل هستید از این سبک دکوراسیون در خانه خود استفاده کنید، حتما توجه داشته باشید که قسمت‌های مختلف خانه از نوع چیدمان آن تبعیت کنند. این کار فضای یکپارچه و مرتب و منظمی به شما خواهد داد که زیبایی خانه شما را دوچندان می‌کند.

 

 

 


این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

این مطالب را از دست ندهید

پارکت چیست؟ و چرا از آن استفاده می‌شود؟
ماربل شیت برای سرویس بهداشتی و حمام
پوستر
صفر تا صد نو کردن دیوارهای کهنه و قدیمی خانه با کاغذ دیواری
آینه دکوراتیو چیست؟ نقش آینه در دکوراسیون داخلی منازل چیست
کاربردهای دیوارپوش فومی
آشنایی با جدیدترین مدل‌های کابینت آشپزخانه
ماربل شیت چیست ؟
آیا مزایا و معایب کاور شوفاژ را می‌دانید؟
کاغذ دیواری شاین دار

دیدگاهتان را بنویسید